Napędy do bram

Napęd do bramy garażowej to niewątpliwe ułatwienie życia. Otworzyć bramę możemy przy pomocy małego pilota, który zmieści się w kieszeni czy torebce. Brama zamknie się za nami sama. W deszcz czy śnieg nie ma potrzeby wysiadania z samochodu i męczenia się z ręczną obsługą bramy.

Najlepiej jeśli brama jest firmowo wyposażona w napęd, wtedy mamy pewność, że jest on odpowiednio dobrany. Co zrobić jeśli nasza brama nie posiada napędu, a chcemy ją w taki wyposażyć? Można go bez problemy dokupić, ale doborowi odpowiedniego dla naszej bramy napędu należy poświęcić nieco uwagi i czasu, żeby nie popełnić żadnego błędu.

Napęd musi być przede wszystkim dobrze dopasowany do wielkości i typu bramy oraz poradzić sobie z jej ciężarem.

Każdy typ bramy potrzebuje innego rodzaju napędu, gdyż inny jest jej ciężar i sposób otwierania:

  • Napęd do bram segmentowych górnych – tutaj sprawdzi się każdy rodzaj napędu. Przy bramie dla dwóch samochodów, napęd musi mieć większą siłę ciągnięcia i pchania.
  • Napęd do bram segmentowych bocznych – musi mieć większą siłę niż napęd do bram segmentowych górnych. Oprócz tego, trzeba go wyposażyć w specjalne ramię służące do ciągnięcia tego typu bramy.
  • Napęd do bram uchylnych – każdy tradycyjny napęd się sprawdzi, ale można zamontować specjalny napęd do bram uchylnych. Mocuje się go na skrzydle bramy od strony garażu.
  • Napęd do bramy uchylnej na dwa samochody – musi mieć większą siłę ciągnięcia i pchania od napędu do zwykłej bramy uchylnej.
  • Napęd do bramy rozwieralnej – jest to najcięższy przypadek, dobór napędu do tego typu bramy powinien być skonsultowany z fachowcem lub z ekipą montażową.

Poza tymi parametrami napęd do bramy może być wyposażony w inne dodatkowe funkcje.

Bardzo przydatny jest czujnik klimatyczny, który monitoruje wilgotność powietrza w garażu i zapewnia odpowiednie wietrzenie. Gdy w pomieszczeniu jest za dużo wilgoci, górny segment bramy automatycznie się uchyla, a po uregulowaniu poziomu wilgoci, sam się zamyka.

Równie pomysłowy jest panel solarny, który służy do stałego doładowywania akumulatora napędu.

design by interclick.pl